Basis

Gevolgen van communicatiefouten

Toegevoegd:
Basis

Leerdoelen:3c.1 (C)

Financiële dienstverleners versturen veel informatie naar hun klanten. Soms zit er een fout in het door hen opgestuurde overzicht of in een bepaalde toezegging. De financiële dienstverlener wil dit later corrigeren, maar als dat in het nadeel van de klant is, kan dit leiden tot een klacht. Of die klacht leidt tot een beslissing in het voordeel van die klant, is onder meer afhankelijk van een specifiek wetsartikel: artikel 3:35 van het Burgerlijk Wetboek. In diverse uitspraken van het Kifid speelt dit artikel een belangrijke rol. We gaan in dit bericht in op een aantal uitspraken waarin artikel 3:35 BW een rol speelt. 

U bent niet ingelogd

Om de volledige inhoud van dit artikel te kunnen zien dient u te zijn ingelogd. Heeft u nog geen account? Registreer dan vandaag nog voor een gratis proefabonnement!

Inloggen met mijn account Ik ben een nieuwe gebruiker
Welkom bij Fintool PA